Zoekmachine optimalisatie

Jouw website bovenaan in zoekmachines.
We kennen de term SEO bijna net zo goed als we de term "website ontwikkeling" kennen. Dagelijks worden er meer dan een miljoen zoekopdrachten uitgevoerd in zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Een waar slagveld, want iedereen wil dat zijn of haar website op positie 1 wordt weergegeven.

Wat houdt zoekmachine optimalisatie in?

Iedere website heeft bezoekers nodig. Bezoekers kunnen via verschillende instroom- kanalen op jouw website terecht komen. Wanneer de website nog jong en recent gelanceerd is, moeten potentiële bezoekers eerst van je horen. Dagelijks worden er miljoenen zoekopdrachten uitgevoerd in zoekmachines waaronder de grootste zoekmachine Google. Zoekmachines als Google, welke een grote meerderheid van alle zoekopdrachten in Nederland uitvoeren, bezoeken websites en “lezen” met een robotje de content op de pagina’s binnen de websites. Google indexeert de content en zorgt er vervolgens voor dat wanneer men een zoekopdracht uitvoert naar een specifiek woord of specifieke woordenreeks, het juiste resultaat naar boven komt vanuit deze index. Wat we dus als doel hebben bij het optimaliseren van jouw website is er voor te zorgen dat op jouw website de juiste zoekwoorden of zoekwoordenreeks staat. Zoekwoorden zijn belangrijk om relevantie te koppelen aan zoekopdrachten. We zorgen er dus voor dat jouw website zó wordt ingericht dat zoekmachines alles kunnen vinden wat ze zouden moeten vinden.

Analyseer je doelgroep en zoekwoorden

Om er voor te kunnen zorgen dat we zoekmachines dus voorzien van de juiste informatie is het belangrijk eerst in kaart te brengen wie precies je doelgroep is. Hoe ziet die potentiële bezoeker er eigenlijk uit, maar vooral waar en hoe zoeken zij via zoekmachines? Op basis van een klein onderzoek kunnen we de content optimaliseren rondom deze zoekwoorden.

Website optimaliseren met vangpagina's

Wil je meer bezoekers, danwel beter scoren op bepaalde zoekwoorden of zoekwoord reeksen? Het inzetten van geoptimaliseerde vangpagina's kan dan doeltreffend zijn. Deze pagina’s kun je voorzien van teksten en relevante informatie binnen zoekwoorden en hulpzoekwoorden. Door deze optimalisatie vindt de bezoeker snel relevante informatie over jouw onderwerpen.

Je website geoptimaliseerd, wat verder?

Je website is geoptimaliseerd voor organische zoekresultaten maar je ziet nog steeds te weinig bezoekers. De rede dat je als nieuwe website nog steeds geen bezoekers ontvangt is omdat jij, voordat jouw website gaat “scoren” nog steeds aan iedereen moet vertellen dat je er bent. Ga daarom aan de slag met zoekmachine marketing.